مکتوبات

تحلیل‌های مستقل، متعهد و عدالت‌خواهانه درباره دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم

مکتوبات

تحلیل‌های مستقل، متعهد و عدالت‌خواهانه درباره دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم

4 نکته درباره سخنان خلاف واقع امروز ظریف در مجلس | حسن_ماژین

4 نکته درباره سخنان خلاف واقع امروز ظریف در مجلس | حسن_ماژین

امروز در جلسه ی رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی امور خارجه (محمدجواد ظریف) ، یکبار دیگر ادعای تکراری و خلاف واقع خروج ایران از فصل 7 منشور ملل متحد و لغو 6 قطعنامه شورای امنیت بر زبان برخی افراد جاری شد و ما نیز مجبوریم یکبار دیگر به این ادعای خلاف واقع پاسخ دهیم. 4 نکته را در همین خصوص تقدیم می کنم :

1️⃣ ما هیچگاه ذیل کلیت فصل 7 نبوده ایم که اکنون خارج شده باشیم ، بلکه تنها ذیل یکی از بندهای این فصل یعنی بند 41 (تحریم اقتصادی) بوده ایم و کماکان نیز پس از 22 ماه مذاکره ، حداقل تا 10 سال پس از صدور قطعنامه 2231 نیز ذیل این بند باقی خواهیم ماند.

2️⃣ هیچ قطعنامه ای لغو نشده است بلکه فقط مفاد آن ها (provisions) لغو شده و چارچوب ها و تدابیر آن ها (measures) کماکان باقی است (حداقل تا 10 سال پس از صدور قطعنامه 2231 ).

3️⃣ همه ی مفاد این قطعنامه ها نیز لغو نشده و فقط برخی از آن ها لغو شده است (فقط هسته ای و حتی نه اشاعه ای. همه ی تحریم های هسته ای نیز لغو نشده است ؛ از جمله تحریم "اقلام دوگانه" یا در اصطلاح dual use که یک تحریم هسته ای بود و کماکان پابرجاست).

4️⃣ این چه نوع "لغو"ی است که به صِرف ادعا و اعتراض یکی از طرفین (حتی بدون اینکه لازم باشد ادعای خود را ثابت بکنند) تمامی مفاد 6 قطعنامه مذکور دوباره بازمی گردد ؟!

⭕️ حضرات! باور کنید که در حال دفاع از توافقی هستید که خود از مفاد آن بی خبرید! (البته اگر با دید خوشبینانه بنگریم)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.