مکتوبات

تحلیل‌های مستقل، متعهد و عدالت‌خواهانه درباره دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم

مکتوبات

تحلیل‌های مستقل، متعهد و عدالت‌خواهانه درباره دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم

سطح مطالبات را به تشویق ایسلندی و موج مکزیکی زنان کاهش ندهید | اکبر-شه

سطح مطالبات را به تشویق ایسلندی و موج مکزیکی زنان کاهش ندهید | اکبر-شهبازی

کلید واژه انقلاب اسلامی عدالت بود و حاکم شدن مستضعفان در جهان. همان کوخ نشینانی که اکنون بسیاری شان فقط با پول یارانه روزگار می گذارنند و جوان تحصیل کرده بیکار در خانه دارند و در گوشه خیابان و مترو دستفروشی می کنند،اما چون ژنشان-خوب نیست تا نیازهای اولیه خود را فریاد بزنند هیچگاه دیده نمی شوند.

آنها خیال رفتن به کنسرتهای چندصدهزار تومانی را هم در مخیله خود نمی گنجانند. آنها قرار است همچنان در حاشیه باشند و توییتری ها و فیس بوکی ها هم مایل نیستند که نیازهای اساسی اینها را بر ادیپ های لوکس سرمایه سالاران و شمال شهری ترجیح دهند و طوفان توییتری به پا کنند.

مسئله آمدن یا نیامدن زنان به ورزشگاهها نیست. مسئله نشستن بر موج مکزیکی در ورزشگاه هاست. مسئله گم شدن و نابودی مسائل اساسی و فراموشی تبعیض سیستماتیک است در میان هوهوهو های تشویق ایسلندی.

اما مسئله ما در انقلاب همچنان ،"عدالت"است و معتقدیم "جنگ همچنان جنگ فقر و غنا است". جنگ همچنان نبرد برای رفع تبعیض است وعدالت.

دولتمردان اگر قول داده اندکه زنان به ورزشگاهها بیایند، خب بسم الله!

به قول خود عمل کنید، اگر از عوض نشدن زمین بازی و مطرح شدن مطالبات اصلی نمی ترسید، هم مسئله ورود زنان به ورزشگاهها را حل کنید و هم معضل کنسرت و گشت ارشاد و هم باقی مسائل را. اما یادتان باشدهیچگاه مسائل اساسی چون ژنهای-خوب فراموش نمی شوند.

نه فیش-های-نجومی و املاک-نجومی ونه آمار بیکاری میلیونها جوان تحصیل کرده و تورم و گرانی افسارگسیخته از خاطره ها می رود، و نه مسئله تاریخی و تبعیض و ناعدالتی در عرصه های مختلف اجتماعی و اقتصادی.

دعوای اصلی بر سر اینهاست ،باقی مسائل حاشیه ای است بر دیده نشدن این اتفاقات. جنجال ها به سود شماست..

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.